کره جنوبی اعلام کرد که در واکنش به نگرانی‌ها درباره افزایش عفونت‌های کووید-۱۹ در این کشور برای خرید ۴۰ میلیون دوز اضافی واکسن کرونای فایزر با این شرکت قرارداد امضا کرده است.

VACCINE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز به گفته دولت کره جنوبی به این ترتیب این کشور تا به حال در مجموع ۶۶ میلیون دوز واکسن کرونا سفارش داده است.

کره جنوبی قبلا ۱۹۲ میلیون دوز واکسن کرونا از شرکت‌های دیگر شامل مدرنا، آسترازنکا، جانسون اند جانسون و نواواکس سفارش داده بود.

وزیر بهداشت کره جنوبی گفت که دولت این کشور مقدار کافی واکسن برای واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر یعنی دو برابر کل جمعیت این کشور سفارش داده است.

هدف دولت کره جنوبی واکسیناسیون ۱۲ میلیون نفر از جمعیت این کشور تا پایان ماه ژوئن (اوائل تیر) است و رسیدن به «ایمنی جمعی» تا پایان ماه نوامبر (اوائل آذر) است.

این معامله یک هفته پس از آن انجام می‌شود که شرکت فایزر موافقت کرد تا پایان ماه سپتامبر (اوائل سپتامبر) مقدار کافی واکسن در اختیار ژاپن بگذارد تا این کشور همه افراد بالای ۱۶ سالش را واکسینه کند.

تا به حال حدود ۲.۲ میلیون نفر از جمعیت ۵۲ میلیون نفری کره جنوبی نخستین دوز واکسنشان را دریافت کرده‌اند، یعنی اندکی بیش از ۴ درصد، اما  هدف دولت این است که تا ماه نوامبر (آذر) این میزان را به ۷۰ درصد برساند.

میزان واکسیناسیون در کره جنوبی هنوز نسبت به کشورهایی مانندد آمریکا با میزان ۴۱ درصدی واکسیناسیون بسیار پایین است.

کد خبر 597120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha